Tuesday 10 April 2012

Private clinic versus Government clinic


Okey….nak story pasal I check up…..For first child ater 4th months pregnancy dah tak keje…(masuk keje baru ko……lepas pindah dari SA terus ke KL after kawen..) so terus peknen…lom kompem kekdahnyer…so decide benti jelah….so buat checkup kat HUKM…dan klinik HUKM kat Bandar Tun Razak..oklah tak keje lambat camana pown boley tunggu ye dok?...

Second g private clinic…memanglah ok sebab tak mengganggu waktu keje..boley g check malam…..

Yang third neyh…….aku ada history for hypertension so decide nak checkup kat Klinik Ibu dan Anak kat area aku jerk…senang kan sebab doc dah warning siap2 ko boley g buat checkup kat mana2 pown tp kena deliver kat Hospital Ampang….oklah tu..sebab Hospitang Ampang baru lagi..tak crowded cam kat GH….

Kat gomen clinic ni skang ni dah okeh….nurse2 pown attitude tak macam dulu punya nurse semua baik2 belaka…(ni klu aku puji ni tak dapat apa2 ker? Heehhhee)….Cuma time nak checkup jerk..ni bergantung plk ngan korang nyer Ahbos and the companylah..dia kasi ke tak kan……macam tpt keje aku skang ni so far dia okey jerk ntah lah kot2 dia ngutuk aku belakang sapa tau kan huhuhuhu…..Ok nak citerkan itenarynyer ek..

7.30am
a) Dan kena g beratur amek number okeh…kalau ko lewat sket lamabatlah kekdahnyer…..ni pown aku datang awal…diorang ada yang dtg awal lagik…(ntah2 kol 7 kot….selalunyer aku dapat number 10 0r 9lah…..(ni clinic lom bukak okeh..number nyer dia kasi dulu)

7.45am
a) Dah amek number kena g toilet amek urine sia2..kalau ko berhajat nak tunggu kol 8 alamat beratur panjanglah jawabnyer…(toilet ada satu kekdahnyer)

8.00am
a) Time ni kena beratur nak suruh nurse check urine….sebab nurse on time ek..diorang sampai awal pown..tetap start keje kol 8….

8.00 – 9.30am
a) Time ni tunggu gilirannlah…dulu ada kaunter 1 yg check blood pressure and weight tp aku rasa pown semak sket aarrr sebab kita kena focus sebab dia akan panggil number byk kali kan…skang ni panggil number sekali dia check semua blood pressure, weight and check perut sekali…

10.00 – 10.30
a) Yang ni extra klu time tuh kena injection or amek darah or sekali sekala kita akan kena jumpa doc…sebab yang check kita tadi nurse saja…

Then settle..takyah bayar satu sen pown…… (ini aku budget time kalau g awal2 pagi ye…..dapatlah balik dlm kol 9.30 macam tu…..kalau dtg lambat..korang lambatkanlah ikut protocol aku tu ye kengkawan hehehheee…) ha.bagi yang bekerja jgn lupa pulak amek time slip…..kalau amek cuti macam rugi jerk kan……tapi kalau dapat MC lagi bagus huahauhua tapi selalu jarang dia bagi MC…melainkan ko memang tak sihat kan…..

So moral of the story..lately even you want to checkup at government clinic it should be no problem…diorang pown dah ok rasanya tapi time tu yang menjadi problem kan…So terpulanglah pada korang kan…nak choose yang mana……janji semuanya selamat… 


No comments:

Post a Comment