Tuesday 17 April 2012

My Kudapan....


Ha….for my pregnancy neyh kenalah ubah cara pemakanan…….mana boleh tibai jerk……kena fikirkan baby yang kat dalam tuh……….khasiatnya…..heheee..baru2 neyh amek darah nak check hemoglobin, nurse ckp haku punya bawah 11….so nurse suruh tambah zat besi hehehhehe contoh terbaik kena amek kerang….jambu batu (ni mmg tetiap hari bekerja lepas makan memang beli jambu okeh hehehhe) dsb….

So memang buah2an kena ganti my kudap-kudapan……tapi aternyer kalu beli anggur tuh tahan sehari jerk okeh….satu family makan boley? Heeheehhee…..so memang haku beli anggur…delima memang susah nak jumpa tapi kalau nak dapat ada kat Jalan TAR or kedai Pak Aji kat BTR……kismis pown aku amek gak…..madu pown….tp madu tu agak culas sedikit sebab manis tak tahan heeehee ….agak malas nak campur ngan air bagai sebab tulah kadang2 terlupa untuk makan…….Kurma pun makan gak…..ni pown agak manis tapi aku prefer yang kering daripada yang basah tu hehheehhee…

Yang ni memang aku pantang sikit…susu…memang ada beli pown…still ada kat balang heehhehe tak boleh masuk…tapi yang herannya kalau air kotak coklat ker boleh je aku bantai….tapi namanya maternity punya susu fobialah pulak…so jalan terbaik kena beli pil sumplement calsium huhuhuhu……

Ada akak kedai jual baju aka kak Lina  cakap ngan aku kalau nak babynyer putih amek air kelapa….heehee air kelapa memang pantangku…pantang jumpa da…..so memang selalu amek air kelapa….tapi rasanya kalau dah makpak putih takkanlah baby nak jadi hitam manis kot…..tapi kalau mak putih + pak kureng putih camner?(haku ler tu….) Anyway aku tak kisah pown bab hitam putih tuh…janji baby sihat dan sempurna alhamdulillah kan..kan…kan…Amin….


No comments:

Post a Comment